.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
تب انتخاب شهردار به جان مازندرانیها هم افتاد
در حالي كه كمتر از يك هفته به نهم ارديبهشت، آغاز فعاليت رسمي دوره سوم شوراي اسلامي شهر و روستا باقي مانده‌است، جايگاه شهرداران مازندران متزلزل شده و به نوعي فعاليتها نيز در شهرداريهاي استان ...

در حالي كه كمتر از يك هفته به نهم ارديبهشت، آغاز فعاليت رسمي دوره سوم شوراي اسلامي شهر و روستا باقي مانده‌است، جايگاه شهرداران مازندران متزلزل شده و به نوعي فعاليتها نيز در شهرداريهاي استان راكد شده است.

شهردار آينده كيست؟ آيا شهردار فعلي ابقا مي‌شود؟، رايزنيهاي داخلي بين كاركنان شهرداري، حرف و حديثهاي داخل شهر و نشستهاي مكرر اعضاي شوراي جديد ازجمله سوالات و فعاليتهايي است كه در آستانه آغاز به كار دوره سوم شوراي اسلامي در شهرهاي مازندران شنيده و انجام مي‌شود.

"حسن فلاح" رييس شوراي اسلامي شهر بابل كه منتخب مردم در دور سوم نيز هست، مي‌گويد: تاكنون با چندين گزينه به عنوان شهردار آينده به با حضور اعضاي شوراي اسلامي جديد مصاحبه و گفت وگو شده است.

وي افزود: شورا فقط به دنبال شهردار پرتلاش و بدور از مسايل سياسي و جناحي است و ما فقط علمي و فني بودن فرد را مد نظر داريم.

 وي تصريح كرد: شورا يك نهاد نظارتي است و فقط به فكر اجرايي شدن طرحها و برنامه‌هاي توسعه‌اي شهري است. فلاح ادامه داد: مردم با اين اعتماد كه شورا نماينده و خادم شهروندان است، پاي صندوقهاي راي آمدند و ما نيزبايد هميشه در خدمتگزاري آماده باشيم.

 "مرمر فيروزپور" كه عضو دوره اول و دوم شوراي اسلامي شهر بابل است و در دوره سوم به عنوان علي‌البدل انتخاب شده، گفت: همه شهروندان به عنوان ناظر بر كار شورا مي‌توانند در تصميم‌گيريها شركت كنند. وي افزود: من نيز از شورا بيرون نرفتم و اكنون به عنوان يك شهروند بهتر و دقيقتر بر كار شورا نظارت خواهم كرد. وي تصريح كرد: مسوولاني كه در پيش خدا آسوده‌خاطر هستند نشانه مسووليت- پذيري آنان در وظايف محوله است.

 فيروزپور درباره انتخاب شهردار گفت: شهرداري يك نهاد خدماتي است و نياز به شهردار فني، دانشگاهي پرتلاش و خدمتگزار دارد. در حال حاضر رايزنيهاي زيادي براي انتخاب شهردار در محافل دانشگاهي و نهادهاي دولتي در حال انجام است. گروهها و جناحهاي سياسي مازندران نيز به صورت غيرعلني رايزنيهايي را انجام مي‌دهند.

 از طرف ديگر مردم خواسته‌ها و انتظارات خود را ازاعضاي جديد شوراي شهر در نشستها، محافل و محلهاي مختلف بازگو مي‌كنند.

 شهروندان معتقدند: اعضاي جديد شورا بايد براي انتخاب شهردار فقط مصالح شهر و شهروندان را در نظر بگيرند و درگير بازيهاي سياسي و جناحي نشوند و به دنبال امتيازهاي خاص و احتمالي نباشند.

 به گفته مردم، شهرهاي مازندران با مشكلات زيادي مواجه است و اعضاي شوراي اسلامي آن چنان كه در تبليغات خود ادعا كرده‌اند بايد در تحقق ادعاي خود تلاش كنند، پس انتخاب شهردار فني و پرتلاش بسيار مهم است.

شهروندان مازندراني اظهار داشتند: شورا به عنوان يك نهاد مردمي است و با توجه به توقعات و خواسته‌هاي اجتماعي قشرهاي مختلف مردم بيش از هرچيز بايد بدور از هرگونه زد و بندهاي احتمالي شهردار را انتخاب كنند.

 استاندار مازندران در اين‌باره به آغاز كار اعضاي جديد شوراي اسلامي شهر و روستا در آينده نزديك اشاره كرد و خطاب به اعضا شوراهاي اسلامي گفت: در انتخاب شهردار دقت و فردي را معرفي كنيد كه دغدغه خدمت به مردم را داشته باشد.

 ابوطالب شفقت با بيان اينكه ما دخالت نخواهيم كرد اما از حق قانوني خود نمي‌گذريم، ادامه داد: ‪ ۵۲‬درصد جمعيت مازندران شهري هستند و مديريت شهري در اين استان بسيار مهم است.

وي به ساماندهي مساله دفع و امحاء زباله مازندران اشاره و گفت: امسال ‪ ۶۰‬درصد طرح‌هاي ايجاد مجموعه‌هاي كمپوست زباله شهرهاي استان به بهره‌برداري خواهد رسيد. مازندران داراي ‪ ۵۲‬شهر است.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.488 seconds.